Wednesday, June 3, 2009

Autumn



生平第一次在澳洲体会了秋天的滋味。凉凉的天气是至今让我回味无穷的。然而空气真是有点儿干燥,要在脸上化妆可不是件容易的事。皮肤可是在闹罢工。我想很多东西都需要时间来慢慢适应的,急也急不来,对吗?

当时看到以上的画面,心情可是愉快的。看着热红红的枫叶,我是有点冲动想要拾起来把它带回马来西亚。然而,我却放弃了那念头。有点婆婆妈妈,是吗?

至今看到以上的照片时,心情反而有点低落。像是在小说里所描素的 - 秋天总是代表着浓浓的沮丧。不知是不是重返工作后,心里头总是闷闷的。手头上的工作让我有点喘不过气来。这一切让我觉得我须要多一些私人空间。

下一次到四季国家游玩, 我倒是想要尝试春天滋味. 到时候我想我该不会遇上那么大的心情对比了。

5 comments:

MODERN ROBINSON CRUSOE said...

Little inbox

Got translation or not?

MODERN ROBINSON CRUSOE said...

Another series of nice photos from you again...or is it from your hubby? hehehe... ok, send my regards to him, as a blogger fren :)

Little Inbox said...

MRC, translation? No, go learn your Mandarin, hahaha.......
Photos were taken by hubby. He saw your massage. Thanks.

MODERN ROBINSON CRUSOE said...

Ayo..Little inbox give me pressure to learn mandarin...I'm "3 minute maggi-mee hot" when comes to learning..... But seriously hope got translation, lastly, may you + your hubby continue to have manymany more honeymoon in future :)

Little Inbox said...

Oh, thank you so much! Hope that hubby & I can earn more money to fulfill the many many more honeymoon la. Haha...